İstanbul Ataşehir'deki Fetih Borsa İstanbul İlkokulu'nda, ÇEDES kapsamında Kuran dersi veren bir görevlinin öğrenciye şiddet uyguladığı iddia edildi. Olayın ardından saldırgan İ.A.’nın okulla ilişiği kesildi.
İstanbul'un Ataşehir ilçesindeki Fetih Borsa İstanbul İlkokulu'nda yaşanan olay, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Diyanet iş birliğiyle yürüttüğü "Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum" (ÇEDES) projesini tartışmaların odağına yerleştirdi. ÇEDES projesinin öğrencilere dini eğitim verme amacı taşıyan bir girişim olarak başlaması, şiddet iddialarıyla sarsıldı.
Birgün Gazetesi'nde yer alan habere göre, olay 6 Mayıs günü gerçekleşti. Müftülük görevlisi İ.A., 2'nci sınıf bir öğrenciye Kuran dersinde şiddet uyguladı. Bu olayın ardından öğrenci, Kuran dersine katılmak istememe kararı aldı. Ancak olayın çözüme kavuşturulması için gerekli adımlar atılmadı ve 13 Mayıs'ta, okul çıkışında öğrencinin velisiyle İ.A. arasında bir tartışma yaşandı.
Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan CHP Ankara Milletvekili Deniz Demir, "Çocuklarımızı kimlere emanet ediyoruz, belli değil. Okullara dini eğitim adı altında şiddete meyilli, çocuk dilinden anlamayan kişileri doldurdular" dedi.
"Çocuklarımızı kimlere emanet ediyoruz belli değil"
CHP Ankara Milletvekili Deniz Demir, bu olaya ilişkin yaptığı açıklamada, çocukların eğitim ortamlarındaki güvenliğine vurgu yaparak, "Çocuklarımızı kimlere emanet ediyoruz belli değil. Okullara dini eğitim adı altında şiddete meyilli, çocuk dilinden anlamayan kişileri doldurdular" dedi. Demir, ÇEDES projesinin yanlış bir yaklaşım olduğunu ve çocukların eğitiminde pedagojik eksikliklerin yaşandığını belirtti.
Öğrenciye şiddet uygulandığı iddiaları, ÇEDES projesinin temelini oluşturan Müftülük görevlilerinin yeterli pedagojik eğitimden yoksun olmasını gündeme getirdi. CHP'li Deniz Demir'in ifadelerine göre, bu görevliler, çocuklarla etkili iletişim kurma ve eğitim vermeye yönelik gerekli donanıma sahip değiller.
Eğitimdeki Sorunlar ve ÇEDES Projesi
"ÇEDES projesi baştan sona hatalı ve tehlikeli bir projedir." diyen Demir, proje kapsamında okullara gönderilen görevlilerin öğretmenlik eğitimi almadığını ve pedagojik bilgiye sahip olmadıklarını vurguladı. Özellikle tarikat ve cemaat anlayışının okullara sokulmaya çalışıldığına dikkat çeken Demir, bu durumun okullarda cemaat yapılanması oluşturabileceği uyarısında bulundu.
Okullarda Güvenlik ve Eğitim
Olayın ardından yaşanan süreç de eleştirilere konu oldu. Öğretmen, şiddet iddialarının üzerine gitmek ve görevli hakkında işlem yapılmasını talep etmek için okul müdürüne dilekçe vermek istedi. Ancak okul yönetimi dilekçeyi kabul etmedi. Bunun üzerine öğretmen, Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvurdu. Sonuç olarak, görevlinin okulla ilişiği kesildi.
Sonuç ve Öneriler
Bu olay, ÇEDES projesinin yanlış uygulanması ve okullardaki güvenlik önlemlerinin yetersizliği konularını gündeme getirdi. Öğrencilere dini eğitim verme amacı taşıyan projelerin pedagojik eğitim eksikliği nedeniyle olumsuz sonuçlara yol açabileceği bir kez daha ortaya çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, çocukların eğitim ortamlarını güvence altına alacak tedbirleri acilen alması gerekmektedir.
Kaynak: Birgün Gazetesi
Yorum Yazın