
Kastamonu Cide Kethüda Köyü Kültür Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği'nin Muharrem Ayı dolayısıyla düzenlediği kahvaltı ve Aşure programında birlik, beraberlik ve paylaşma duyguları ön plana çıktı. Dualarla Kerbela şehitleri anılırken, etkinlik hem köylüleri hem de Kastamonulu sivil toplum temsilcilerini aynı sofrada buluşturdu.
Kastamonu Cide Kethüda Köyü Kültür Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Muharrem Ayı'nın manevi atmosferinde düzenlediği kahvaltı ve Aşure programıyla üyelerini, hemşehrilerini ve dostlarını bir araya getirdi. Ataşehir Kastamonu Dernekler Federasyonu binasında gerçekleştirilen etkinlikte birlik, beraberlik, dayanışma ve paylaşma kültürü bir kez daha yaşatıldı.
.jpg)
Programda kahvaltının ardından vatandaşlara aşure ikram edilirken, Kerbela'da şehit edilen Hz. Hüseyin ve yol arkadaşları başta olmak üzere tüm şehitler için dualar edildi. Katılımcılar, Muharrem Ayı'nın taşıdığı manevi anlamı hep birlikte paylaşarak duygu dolu anlar yaşadı.
Etkinliğe Kethüda Köyü sakinlerinin yanı sıra Ataşehir Kastamonu Dernekler Federasyonu Başkanı Yılmaz Sağlamdemir, Esatpaşa Mahalle Muhtarı Hüseyin Altun, Kastamonulu sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda davetli katıldı.
.jpg)
Programın ev sahibi Dernek Başkanı Yıldıray Kurban, davete katılan sivil toplum temsilcilerine, basın mensuplarına ve tüm misafirlere tek tek teşekkür etti. Etkinliğin hazırlanmasında büyük emek veren kadın kollarına, gönüllülere ve maddi destek sağlayan bağışçılara da şükranlarını sunan Kurban, "Emek veren herkesten Allah razı olsun. Keselerine bereket, Allah hayırlarını kabul etsin." ifadelerini kullandı.
.jpg)
Konuşmasında birlik ve beraberlik vurgusu yapan Kurban, şunları söyledi:
"Derneğimizin düzenlemiş olduğu aşure programına hepiniz hoş geldiniz. Böylesine önemli ve anlamlı günlerde sizleri aynı çatı altında buluşturabilmek bizleri son derece mutlu ediyor. Sizleri burada görmekten büyük memnuniyet duyuyoruz. Bu programın hazırlanmasında iki gündür büyük fedakârlıkla çalışan, gece geç saatlere kadar emek veren görünmeyen kahramanlarımız var. Kadın kollarımız başta olmak üzere emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum. Ayrıca bizlere destek olan bağışçılarımıza, davetimize katılan misafirlerimize ve basın mensuplarına şükranlarımı sunuyorum."
Muharrem Ayı'nın manevi iklimine yakışır şekilde gerçekleştirilen program, edilen duaların ardından katılımcıların sohbet ederek hasret gidermesiyle sona erdi. Birlik ve dayanışma mesajlarının öne çıktığı etkinlik, hemşehri kültürünün yaşatılması ve toplumsal bağların güçlendirilmesi açısından anlamlı bir buluşma olarak hafızalarda yer aldı.





































Yorum Yazın