© Gazete Ataşehir 2020

Bilgi Koleji eğitimdeki farkını ortaya koydu

Bilişim Eğitim Grubu bünyesinde hizmet veren Bilgi Koleji Ataşehir Kampüsü, bölge basını ve mahalle muhtarlarını kurum genel koordinatörü Bahadır Sümer’in ev sahipliğinde ağırladı.

Bilgi Koleji Ataşehir Kampüsü’nde gerçekleşen bilgilendirme ve tanışma toplantısına İçerenköy Mahalle Muhtarı Sırma Doğru, Yenişehir Mahallesi Muhtarı Mustafa Arı, Gazete Ataşehir İmtiyaz Sahibi Derya Arslan, İstanbulum Gazetesi Haber Koordinatörü Ali Bal ile Ataşehir Haber Ajansı İmtiyaz Sahibi Serkan Şimşek ile Bilgi Koleji yöneticileri katıldı.

Bilgi Koleji genel koordinatörü Bahadır Sümer, “Katılımınızdan ve davetimize icabet ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Bugün sizlerle tanışmak, sohbet etmek amacıyla bir aradayız. Hem de kurumumuzun eğitim modelini sizlerle paylaşmak istedik. “ dedi.

Bilgi Koleji olarak; “a+5b Eğitim Modeli” disiplinler arası ve uygulamaya yönelik yaklaşımıyla,  akademik gelişime (a) ek olarak belirlediğimiz ve 5 beceri (5b)  olan; İngilizce, bilişim, sanat, spor ve kişisel gelişimi hedefleyen öğretim sistemini benimseyen kurumuz.

GRUP OLARAK TÜRKİYE’DE SAYILI KURUMLAR ARASINDAYIZ
Bilişim Eğitim Grubu olarak 25 yıldır bu sektörde 275 bin civarında mezunlar verdik. Türkiye’nin eğitim kurumlarına da eğitim hizmetleri vermeye devam ediyoruz. THY, EGM, THK, Halk Bank, Pegasus gibi pek çok yapıya eğitimlere devam ediyoruz. Başlıca eğitimlerimiz teknoloji olurken bunun yanı sıra İngilizce ve diğer dil eğitimleri, kişisel gelişim eğitimleri veriyoruz.

PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMLERİMİZİ UZAKTAN SORUNSUZ VERDİK
Alanında öncü kuruluş olmanın avantajıyla pandemi sürecinde, okulların uzaktan eğitime geçtiği süreçte eğitimlerini sorunsuz şekilde pazartesi başlatan kurumların başında geliyoruz. Uzaktan canlı yayın yazılımının tescilli marka sahibi olmamızın avantajı ile uzaktan eğitim sürecinin başlamasından 1,5 ay önce zaten hazırlıklarımıza başlamıştık. 10 Yıllık uzaktan canlı yayın alt yapı deneyimimiz ile bu süreçte çocuklarımızın ders kaybı yaşamasını engelledik.



PANDEMİ SÜRECİ ÇOCUKLARDA CİDDİ TRAVMALAR YARATTI
Pandemi süreci ile birlikte özellikle asıl kayıplarımızı çocukların sosyal yaşamdan uzaklaşmalarında yaşadığımızı düşünüyorum. Özellikle pandemi sonrasında yüz yüze eğitime başlayan çocuklarımızda ciddi travmalarla karşılaştık. Sosyal yaşamda kazandıkları becerilerini ciddi anlamda kaybettiklerini gördük. Çocuklarımızın özellikle 1,5 yıl evde kalması onların enerji biriktirmesine, ne yapacaklarını tespit etmemizde bizi çok tedirgin etti. Yeni yeni öğrencilerimizin adaptasyonu yılsonuna kadar devam edecek ve uyum sağlamaya başlayacaklar.  Özellikle pandemi sürecinde velilerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarına davranış biçimleri de çocukların sosyal hayatını etkiledi. Çocuklar evdeki ilginin aynısını 1,5 yıl sonra sınıfta da beklemeye başladılar.

ÖĞRENCİ – VELİLERİMİZE REHBERLİK EĞİTİMLERİMİZİ ARALIKSIZ SÜRÜYOR
Çocukların yaşadıkları travmalara yönelik rehber öğretmenlerimiz eşliğinde seminerler ve yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Çocuklar anne-baba ile kurdukları iletişimin aynısını öğretmeni ile girmek istiyor. İletişim becerilerini geliştirmek için yaklaşık 1 aydır ciddi bir çalışma yapıyoruz.  Yavaş yavaşta bu sürecin meyvelerini almaya başladık, suların durulma nedeni de verdiğimiz rehberlik eğitimleridir. Yılsonuna kadar öğrenci bazındaki rehberlik eğitimlerimizi velilerimize de vermeyi sürdüreceğiz.

EĞİTİM VERİRKEN ÖĞRENCİLERİMİZİN YETENEKLERİNİ KEŞFEDİYORUZ
Öğrencilerimizin bireysel becerisine göre meslek seçimine yönlendiriyoruz. Öğrencilerimize her zaman söylediğimiz bir şey var, neyi seçerseniz seçin en iyisi olun. En iyisi olursan her türlü imkâna sahip olabileceklerini vurguluyoruz. Engellerinin olmadığını, potansiyellerini vurguluyoruz. Sistematik ve inanarak çalışmaları için öğrencilerimize rehberlik ediyoruz.

PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRENCİ SAYIMIZI ARTTIRDIK
Pandeminin başlamasıyla birlikte velilerde bir tedirginlik ve alternatiflere yönelme durumu söz konusu oldu. Özel okulların %30-50 öğrenci sayıları arasında devlet okullarına nakiller söz konusu olmaya başladı. Geçtiğimiz yıl kurumumuzda ise bu oran yeni kayıt olan velilerimizin tercihi ile %5 civarında idi. Biz o dönemki, sürece rağmen kayıtlarımızı pandemi sürecinde arttırmayı başardık ve o 2 aylık süreçte eğitimlerimizi aksatmadan verdik. Müzik dersinden, beden eğitimi gibi diğer tüm dersler birebir yapıldı. Pazartesi ve Cuma günleri İstiklal Marşı törenlerimizi bile aynı şekilde gerçekleştirdik, kadromuzda her hangi bir daralmaya gitmedik. Birçok okul öğretmenlerine kısa çalışma ödeneği ile maaş öderken, öğretmen çıkarma yapılırken biz öğretmenlerimize tam ücretlerini ödemeye ve birlikte çalışmaya eksiksiz devam ettik. Derslerimizi aynı kadrolarımızla dijital ortamda sürdürdük. Buda velilerimizde ciddi memnuniyet ve güven oluşturdu. Velilerimizin memnuniyeti pandemi öncesinde %97,8’de olan anket oranımız, pandemi sürecinde yeniden yapmış olduğumuz anketimizle %1,1 artışla %98,9 seviyesini gördü. 4 yıldır hizmet veren kurumumuzun en büyük referansı velilerimiz ve verdiğimiz eğitimdir. Genelde birçok kurum kapı kapı dolaşırken, bizler velilerimizin referansı ile kayıtlarımızı tamamlıyoruz. 1 Kampüsümüz var, alacağı kapasitesi var.


DOĞRU EĞİTİM İÇİN TALEPLERİ ŞUANLIK RED EDİYORUZ
Amacımız öğrencilerimize iyi ve kaliteli eğitim vermek. Onuda üst seviyede vermektir. Pandemi sürecinde vermiş olduğumuz eğitim kalitemizi duyan kişi ve kurumlar tarafından 10 ila 15 arasında Franchising talebi gelmiştir. İran’dan bile yatırımcıdan talep aldık. Ancak bizim öyle bir kaygımız ve acelemiz yok. Franchising verirsek, mevcut marka değerimizi aşağıda çekebilir veya yukarıya da çekebilir. Büyüme hedefimiz evet var. Ancak biz eğitimi eğitim gibi yapmak istiyoruz. Eğitimi sadece para alalım, öğrenci alalım gerisi ne olursa olsun mantığında değiliz. Öğrencilerin üniversiteye yerleşmesinde sorun yok, ama biz nitelikli bölümlere öğrencilerin yerleşmesi için başarımızı sürekli arttırıyoruz. Her üniversite her branşta başarılı değil. Özel ve resmi üniversitelerde

SON TEKNOLOJİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULUYORUZ
Öğrencilerimizi geleceğe hazırlarken Türkiye genelinde ortak ölçme ve değerlendirme özelliği olan iki farklı dijital sınav sistemini kullanıyoruz. Sınıflara göre sınavlar gerçekleştiriyoruz. Öğrencilerimize yeterince kurumumuz tarafından hazırlanan materyal veriyoruz. Son iki yıldır MEB’in kitapları yerine kendi özel yayınlarımızı kullanıyoruz.

TÜRKİYE GENELİNDE YARIŞMALARA KATILIYORUZ
Türkiye genelinde düzenlenen ulusal ve uluslararası matematik, fen bilimleri, robotik kodlama alanlarında yarışmalara katılıyoruz. Robotik kodlama alanında Türkiye 4’ncüsü olduk. Bu alanda iddialıyız çünkü Bilişim Eğitim Grubu olarak Microsoft’un Türkiye temsilcisiyiz. İç Mimarlık sertifikasyonu yapabilen nadir kurumlardan birisiyiz. Teknoloji seviyesinde eğitim veren kurumuz. Oradaki alt yapımız oldukça güçlü, en güncel yazılımlarını kullanıyoruz. Öğrencilerimize pyhton eğitimleri veriyoruz.  Çocuklarımızı mezun ederek kriterlerimizi önceden belirliyoruz. Öğrencilerimizin dil eğitimi, bilgisayar eğitimleri ile lise ve üniversitelere kolaylıkla geçebilirler. Özellikle dil eğitiminde lise ve üniversitede öğrencilerimizin konuşabilmesi son derece bizim için önemli. 



PARA ALMAK İÇİN EĞİTİM VERMİYORUZ
Ayrıca, biz öğrencilerimizin geleceğini para ile belirlemiyoruz. Çocuğumu size para vererek okutuyorum, puanlarını yüksek verin anlayışına kurumumuzda kesinlikle taviz verilmemektedir. Öğrencilerimiz, sınavlarda elde ettikleri başarı puanlarıyla mezun olurlar. Bu kriterimiz, öğrencilerimizin başarısını, gelecekte gireceği üniversite eğitimleri için son derece önemlidir. Şişirme notlar, şişirme eğitim politikası kesinlikle uygulamıyoruz.

4 KADEMEDE HİZMET VERİYORUZ
Bilgi Koleji olarak 2 tane 4,5 – 5 yaş anasınıflarımız var. 8 tane ilkokul, 10 ortaokulda ve 10 lisede sınıflarımız var. Yöneticilerimizin hepsi kuruluşumuzdan beri burada. Öğretmen kadromuzda değişkenlikler oluyor. Günümüzde artık birçok öğretmen, ekonomik koşullarına göre hareket ediyor. Dönem başında başlayanlar dönem arasında bile istifa edip, başka kurumlara geçiş yapabiliyorlar. Bizde bu konuda çok hassas davranıyoruz. Öğretmen performanslarına göre, süreçleri değerlendiriyoruz ve öğretmenlerimizle yıl boyu devam etmeye gayret ediyoruz. Eğer öğretmen performansları yeterli değilse, kadro değişikliğine gidiyoruz. Öğretmen mesleğinde iyi ise benim içinde iyidir.

ÖZELLİKLE EĞİTİMDE KISITLAMAYA GİDERSENİZ BATARSINIZ
Geçtiğimiz yıl itibariyle sınıf öğretmenliği kavramını kaldırmaya branş öğretmenlerini sınıflarda görevlendiriyoruz. Pandemi sürecinde kısa çalışma ödeneği sürecinde bile şu mantıkla hareket ettik. Öğretmenlerimiz görevlerini en iyi şekilde yapmaya devam etsinler, performansları düşmesin diye maaşlarını tam ödedik. Eğitimde ticaret mantığında bakarsanız, batarsınız. Ticaret gibi değildir, eğitimde bazı maliyetleri kısayım derseniz batarsınız. Ya reklam, kalite, eğitim veya öğretmenden kısmaya başlarsanız batarsınız. Geçtiğimiz yıl bunun örneklerini çok fazlasıyla gördük.

EĞİTİM SİSTEMİMİZ AZERBAYCAN’DA UYGULUYORUZ
Azerbaycan’da Hedef Okulları kardeş okuluz. Ayrıca; International School Network camiası kurucu üyesiyiz. Azerbaycan’ın ülkemize bakışı eğitim anlamında çok olumlu. Kurum eğitimlerimizi yakından bildikleri için, işbirliğimizi gün geçtikçe arttırıyoruz.

Genel koordinatör Bahadır Sümer, merak edilen diğer soruları yanıtlayarak katılım sağlayan muhtarlara ve basın mensuplarına teşekkür etti.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER