Dünya Prömiyerini önemli uluslararası festivallerden Sarajevo Film Festivali'nde yapan ve Adana Altın Koza’da gösterilen APP, İstanbul’da yönetmen ve oyuncularının katılımıyla ilk kez seyircisiyle buluştu.
Ataşehir Belediyesi Mustafa Saffet Kültür Merkezi’ndeki gösterim sonrası Hatice Aşkın, Janset ile Ekin Koç’un katılımıyla gerçekleştirilen söyleşiye de sinemaseverler yoğun ilgi gösterdi.
Hatice Aşkın’ınyönetmen koltuğunda oturduğu, yapımcılığını Ekin Koç ile birlikte yaptığıfilmin oyuncu kadrosu Janset, Tilbe Saran, Ekin Koç, Murat Kılıç, Doğu Demirkolve Tülin Özen’den oluşuyor. Tarkan Gözübüyük’ün müzik direktörlüğünü yaptığıfilmin müziklerini Nassos Sopilis yaparken, filmde yer alan “Dönme Dolap” adlışarkı ise Fide’ye ait…
Kültür Bakanlığı Kısa Film Yapım Desteği alan 17 dakikalık APP’ınhazırlıkları bir yıl, çekimleri ise 4 gün sürdü.
Özellikle kısafilmseverlerin de gösterimini merakla beklediği APP konusuyla da dikkatçekiyor:
“Bir yazılım şirketi, yalnız yaşayan kadınların kendilerini daha güvendehissetmeleri için bir güvenlik uygulaması geliştirir. Yirmi dört saat boyuncaevin duvarlarına ve penceresine yansıtılan bir gölge adam, evin içinde hareketederek çeşitli aktiviteler yapar. Otuz beş yaşlarındaki Mine, çok bağlı olduğuannesinin ölümüyle referansı bulunan yazılım şirketine gider ve güvenlikuygulamasının piyasaya sürülmeden önce çıkarılan ilk modelini ücretsiz denemeyikabul eder.”
Filmin İstanbul’dakiilk gösterimi sonrası Hatice Aşkın, Janset ile Ekin Koç sinemaseverlerinsorularını yanıtladı.
Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim dalını bitirdikten sonra DokuzEylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Film Tasarımı Bölümünü kazanarakikinci lisans eğitimine başlayan filmin yönetmenliğini yapan Hatice Aşkınyurtiçi ve yurtdışından çeşitli ödüller aldı.
Ça M’est Egal (2015), Sancı (2016), Son Akşam Yemeği (2017), ve SiyahBant (2018) ile tanınan Hatice Aşkın Son filmi APP ile de Kısakes FilmFestivali Pitching Platformu Ödülüne değer görüldü.
Hatice Aşkınoyuncularla filmin her karesi üzerine uzun uzun konuşup, fikir alışverişindebulunduklarını belirterek, filmin düşünce ve çekim süreci üzerine açıklamalardabulundu: “Bir fikri hayata geçirmek kolay değil. Hatta zor olan yönleri çokdaha fazla. Bu fikri hayata geçirmek için bir yıldır muazzam bir mücadeleverdik. Bir paragraflık bir sinopsisle çıktım yola. Sonrasında yapımcım,oyuncular ve yaratıcı ekibimiz girdi işin içine. En başta sadece kendinizininandığı şeye onları da inandırmanın akabinde ise bir hayali gerçekleştirmeninmücadelesini verdik hep birlikte. Bu kadar zorluğa rağmen film çekmek öylebüyülü bir şey ki film bittikten sonraki gün kendimi yeni bir film için hazırhissettim. Her film çekişimde aslında hayatı yeniden öğrenip insanları daha iyitanıyorum. Bir düşünceyi film yapmak çok zor, pek çok bileşeni var. Tüm obileşenlerin doğru yer ve zamanda mükemmel bir koordinasyonla buluşmasıgerekiyor. Bir filmin yalnızca yapılması, bitirilebilmesi bile bir başarıdır.”
Aşkın, APP’ın gösterildiği festivallerde ilgiyle karşılandığına da vurguyaparak, uzun metrajlı bir film için senaryo üzerine çalıştığını söyledi.
Filmin hem yapımcısı hem oyuncusu olan Ekin Koç ise APP ile bir filmin başındansonuna kadar geçirdiği evreleri gördüğünü, bunu da önemli bir tecrübe olarakdeğerlendirdiğini ifade etti.
Filminoyuncularından Janset de çekimler öncesi sonucun daha iyi olması için sık sıkbir araya geldiklerine, değerlendirmelerde bulunduklarına dikkat çekerek şöylekonuştu: “Kısa film daha önce ciddiye alınmazdı. Uzun metraja geçmek için biradımdı. Şimdi ise kısa filmin ayrı bir janr olduğu görülüyor. Zor olan kısafilm… Oyunculuk açısından uzun veya kısa filmde olmanın bir farkı yok. Herikisi de aynı özeni, saygıyı ve sevgiyi hak ediyor. Filmin başarılı olmasınıntemelinde Hatice Aşkın’ın öğrenmeye açık olmasının da etkisi var.”
JANSET’TEN OYUNCUOLMAK İSTEYEN LİSE ÖĞRENCİSİNE…
Janset, üniversitesınavlarına hazırlanan bir lise öğrencisinin “Oyuncu olmak için neler önerirsiniz?”sorusuna da yanıt verdi.
Janset’in kendi tecrübelerinden de yola çıkarak yaptığı açıklama dikkatçekiciydi: “Şansı bir taraf a koyalım, şans hayatın her evresinde gerekli.Önemli olan istemek... İstemek ikiye ayrılıyor; yapacak kadar istemek, söyleyecekkadar istemek… Oyunculuk kolay bir şey değil, diğer işler gibi… Bütün mesleklerçok zor, çok okumanız, sürekli takip etmeniz, empati kurmanız, hayatayargılamadan bakmanız, an’ı yaşamınız gerekiyor.
Sabah uyandığın andan uyuduğun ana kadar, hatta rüyalarında bile ne yaptığınınfarkında olmalı, hayatı geçiştirmeden yaşamalı, duyguları özümsemelisin…Çocukluğumdan beri oyuncu olmak istiyordum. Sekreterlik, animatörlük,krupiyelik yaptım. Aklımda oyunculuktan başka bir şey olmadığı için kendimizorlayarak oraya götürdüm.
Seni şekillendirecek olan ne kadar istediğin. Sonrasında kendi şansını kendinyarattığın anlar oluyor. Cesur olman gerekiyor. Çok çalışılıyor bu işte… Şusıralar iki saatlik dizi yapıyorlar. Sabah 05.00’te kalkıyorlar, gece 03.00’teyatıyorlar. Kalın kalın senaryolar ezberlemen, hayat matematiğinin iyi olması,edebiyatı, okumayı, dinlemeyi sevmen gerekiyor. Yönetmenin seni azarlarken,hala kapıyı çarpıp gitmeyecek kadar sevmen gerekiyor. Oyunculuk enteresan birşey. Bütün bunları yapsan bile oyunculuk yapman telefonun çalmasına bağlı…İstediğin kadar iyi oyuncu ol, sana rol gelmediği sürece o işi yapamıyorsun.Yapmayı sevdiğin her şeyi biraz öğren. Öğreneceğin her şey seni besler…”
Söyleşi: Kadir İncesu
Yorum Yazın