Nâzım Hikmet’in 57. ölüm yıldönümü nedeniyle pek çok kurum tarafındançeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Dünya genelinde yaşanan pandemi nedeniylesosyal medya üzerinden yapılan etkinliklere sanatseverler yoğun ilgi gösterdi.
Ataşehir Belediyesi de, adını bir parka verdiği Nâzım Hikmet’i unutmadı.
3 Haziran’da Youtube sayfasında OrhanKaraveli, Alâettin Bahçekapılı, Öner Yağcı, Işık Öğütçü ve Armağan Yalçın’ınkonuşmalarının yer aldığı bir video yayınlayan Ataşehir Belediyesi yaptığıfarklı bir çalışmayla da dikkat çekti.
Daha önce, Nâzım Hikmet’in doğum günü nedeniyle Ocak 2018’de AtaşehirBelediyesi Mustafa Saffet Kültür Merkezi’nde “Nâzım Hikmet Resimleri veMelankoli Resmi” adlı bir sergi açan Haydar Özay’ın Nâzım resimlerini anlattığıözel bir videoyu youtube hesabında paylaştı.
Haydar Özay, “Nâzım Hikmet 19 Yaşında”, “Salkımsöğüt ve Nâzım Hikmet”, “NâzımHikmet Karlı Kayın Ormanı’nda”, “Nâzım Hikmet ve Lüküs Hayat”, “İyimser Nâzım”ve “Nâzım Hikmet Salkım söğüt’ü dinliyor” adını taşıyan resimlerin kendisindekikarşılığını, detayları anlattı.
Ataşehir Belediyesi Mustafa Saffet Kültür Merkezi’ndeki çekimlere orijinalresimlerle katılarak Nâzım Hikmet’in kendisi için anlamını, yaptığı işe verdiğiönemi ortaya koyan Haydar Özay, yaptığı ilk Nâzım Hikmet resmi olan “NâzımHikmet Salkımsöğüt’ü dinliyor” için şunları söylüyor:
“Nâzım için yaptığım ilk resimlerimden… Çok ilgi gördü, posterleri, pullarıyapıldı. 1930’lı yıllarda Nâzım Hikmet, ‘Salkımsöğüt’ ve ‘Bahri Hazer’şiirlerini Columbia firması için plağa okumuş. Açık havada çalınır, herkes dedinlermiş. Hıfzı Topuz’un anılarından okudum, Nâzım Hikmet ‘Salkımsöğüt’şiirini ezbere bilmezmiş. Kendi sesinden ‘Salkımsöğüt’ü dinleyen bir Nâzımçalıştım. Karanfilleri Nâzım resimlerinde hep kullanıyorum, eski dostlarını,arkadaşlarını anlatıyor. Tıpkı şiiri gibi… Gramafonun ve satranç taşlarınınönünde ‘Salkımsöğüt’ü dinleyen 60’lı yaşlarındaki Nâzım Hikmet…”
Nâzım Hikmet ressamı olarak da anılmaya başlayan, şairin bugüne kadar yüzünüzerinde resmini yapan Özay, “Katı bir belgeciliğe boğulmuş, Nâzım Hikmetyerine yaşantısı ve yaydığı duygusallığa karşılık olabilecek bir Nâzımyaratmaya çalışıyorum. Resimlerimde Nâzım’ın insanlık hallerini resmediyorum. Oda büyük insanlığın bir parçası. Yaptığım her bir resim bir diğer resminin deönünü açıyor. Resimlerimle bir Nâzım Hikmet arkeolojisi oluşturmak istiyorum.Nâzım için çalışmak, resim yapmak beni mutlu ediyor,” şeklinde konuşuyor.
Resimlerinde dikkat çeken kırmızı karanfiller için aydınlık geleceğin simgesi diyen Özay, ilk kez Nâzım Hikmet resimleriyle ilgili ayrıntılı bir çekim yapılarak sanatseverlere ulaştırıldığını belirterek, “Açık söylemek gerekirse, Nâzım Hikmet ile ilgili bir çalışmada hatırlanmak beni mutlu etti, sevindim. Resimlerimin dijital olarak meraklısına ulaştırılması çok anlamlı. Beni sanatseverlerle buluşturan Ataşehir Belediyesi yetkililerine teşekkür ederim,” dedi.
Haber: Kadir İncesu
Yorum Yazın