© Gazete Ataşehir 2020

Ulaşım Anayasası onandı

Ulaşım Anayasası onandı

  Ataşehir Belediyesinin dört yıldır titizlikle çalışıp büyükşehire sunduğu ulaşım ve güzergah teklifleri onaylandı. Ataşehir'in yol ve kavşakları keşmekeş haline gelmiş, saatlerce açılamayan trafiğini rahatlamak amacıyla Ataşehir belediyesince tüm ayrıntılarıyla cadde cadde, sokak sokak hazırlanan ve üzerinde çalışılan planları onaylandı. Ataşehir Belediyesi Fen İşleri Müdürü Deniz Kutlu'nun büyük şehir belediyesince onaylanan belgeleri ile gazetemize sunduğu “Ataşehir ilçe geneli dolaşım planı ve trafik düzenleme ön projeleri”ni birlikte inceledik. Bu projeye göre kısa zamanda yürürlüğe girecek bazı değişiklikleri Deniz Kutlu şöyle sıraladı. “ Yol ve caddelerin genişliğine göre kaldırım gidiş geliş ve tek yön uygulaması ile trafiği rahatlatacak bir çalışmayı bu planlamaya göre uygulayarak işe başladık. Gönderdiğimiz projeyi büyükşehir olduğu gibi kabul etti. Büyükşehir UKM ile koordineli, karşılıklı danışarak değişiklikler yapabileceğiz. Bazı kavşaklardaki sinyalizasyon sürelerini yaptığımız testlere göre tekrar ayarlayacağız. Yığılmayı önlemek için bazı kavşaklarda sinyalizasyonu kaldırıyoruz. Dönüşleri uzatarak yolları genişletip trafiği rahatlatıyoruz.” Fen işleri müdürü Deniz Kutlu yapılan yeni planlamaları kısaca şöyle özetledi -Yeniçamlıca'da Balaban Caddesi ve Akşemsettin Caddesi kavşağı yeniden düzenleniyor. -Samandıra Caddesi Tem Yanyol bağlantısı kesişimi düzenlemesi ile tek yön uygulamasına geçiliyor.   -YED-PA'nın batısında Reşitpaşa Sokak, Sibel Sokak kesişimi yeniden düzenlenmiş, tek yol uygulamasına geçilmiştir.   -YED-PA bulvarı Ferhatpaşa Caddesi kavşağı 12,5 m yarıçaplı döner kavşağa dönüştürülmüş sinyalizasyon zamanlaması tekrar ayarlanmıştır.   -Ferhatpaşa'da Karadeniz ve Akdeniz Caddeleri şerit genişliği eşitlenmiş toplu taşıma cepleri oluşturulmuştur.   -İçerenköy'de Karslı Ahmet caddesi üzerindeki taşıt yükünü azaltmak için trafik sinyalizasyonu revize edilmiştir. Emniyet Çıkmaz Sokak ve Aydınlık Sokak tek yön haline getirilmiştir. -Karaman Çiftlik Yolu sinyalizasyonu revize edilmiş, çevresindeki yollarda tek yön uygulamasına geçilerek trafik rahatlatılmıştır.   -Oto Sanayi bölgesi Doğanbey Caddesi, Huzur Hoca Caddesi, Değirmen Yolu Caddesi iki şerit ve tek yön olacak şekilde yeniden tasarlanmıştır.   -Fetih Mahallesi Mobilyacılar Sitesi yeniden planlanmış tek yön ve park cepleri uygulanması başlatılmıştır.   -Kayışdağı Caddesi İETT Garajı ve Gümrük Müdürlüğü girişleri revize edilmiş, yan yol uygulaması kaldırılmıştır. Şerit sayıları ve genişlikleri eşitlenmiştir.   -Kayışdağı Caddesi ile Akyazılı Caddesi ve İstanbul Caddesi kesişimleri arası trafik düzenlemesi yeniden yapılandırılmıştır. Yanyol uygulaması kaldırılmış, Akyazılı Caddesi sinyalizasyonu iptal edilmiş 1,5m genişliğinde bisiklet yolu konulmuştur. İstanbul Caddesi kesişimindeki sinyalizasyon ve kavşakta iptal edilerek doğu ve batı girişleri için katılım cepli kavşak düzenlemesi yapılmiştır. Yaya geçit güzergahları da bu değişime göre düzenlenmiştir. -Kayışdağı'ndaki ara sokaklarda tek yol uygulamasına geçilmiştir.   -Ataşehir- Maltepe ilçe sınırını oluşturan Çamaşırcı deresinin kuzeyine 20 m eninde araç yolu önerilmiştir.   Önemli gördüğüm değişiklikleri böyle sıralarken yaya ve araç trafiğinin rahat akışını sağlamak için Ataşehir'in bir çok yerinde yeni uygulamalar yapmak üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu yeni uygulamalarla Ataşehir'in trafik akışını biraz daha rahatlayacağını ancak özellikle Tem bağlantılı kısımlarda, AVM civarında alt ve üst geçitlere gereksinim duyduğumuz da aşikardır.”   Fen İşleri Müdürü Deniz Kutlu'ya belgeler sunarak vermiş olduğu bilgilerden dolayı teşekkür ediyoruz.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER